Litha * midzomerviering
Nieuw bij oerbron ! We gaan het leven vieren door het jaar heen !
We beginnen met de midzomerviering, Litha. Op 21 juni vindt de zomerzonnewende plaats: de langste dag, de kortste nacht. Heel even staat alles stil, een moment van rust en bezinning.
Litha draait om de kracht van de zon op haar hoogtepunt, overvloed, groei en vruchtbaarheid, verbinding met natuur en leven, dankbaarheid voor wat groeit en bloeit. vuur en licht als symbool van levenskracht.
Het is een moment van overvloed én bewustwording, het kantelpunt waarop het licht langzaam weer afneemt en een uitnodiging om stil te staan bij wat je hebt gezaaid.
We gaan buiten te eten bij zonsondergang, een vuur aan te steken, een altaar met zomerbloemen en kruiden neer te zetten, dankbaarheid of intenties op te schrijven en daarbij behorende kruiden offeren en genieten van de natuur om ons heen die optimaal tot leven is gekomen.
Doe je feestelijke kleding aan, neem bloemen mee uit de natuur of pluk ze bij ons en neem wat te eten mee om te delen.
Vier je met ons mee ?